středa 30. července 2014

Trocha závanu z historie kosmetiky

Ahoj, všechny vás zdravím :)


Dnešní mini článek se bude motat okolo historie kosmetiky. Všichni víme, že kosmetika ať už dekorativní, vlasová nebo pečující vypadala dříve jinak a to jak balením, tak složením. Tímto, článkem bych vám ráda ukázala, něco málo z fotek, co jsem našla na internetu a poté také, co jsem zjistila o kosmetice od mé babičky :).

Na první fotce vidíte prababičku naší nynější řasenky. No, nevím jak vy, ale já si nedokážu představit, jak bych si tímhle udělala řasy :D


Řasenka Maybelline, přece jen už to vypadá o něco lépe, ale i tak po praktické stránce je to pro mě neznámá.



Tehdejší tzv. kurzy líčení, miluji tenhle styl fotek a celkově tu atmosféru, jakou na mě fotky působí.





Proč nemít na hlavě x kulem na vlasy aneb ufo asi vážně existuje :D Vypadá to nepohodlně a podle mě to bude asi i něco vážit.





Jak už jsem psala na začátku, vyptávala jsem se mé babičky, jaká kosmetika, služby a výrobky byly za jejího mládí.

Kosmetické služby
Takže kosmetické služby byly omezeny na čištění pleti (horký ručník), masáž, maska, krém a trhání obočí, což se mi zdá v celku dostačující.

Vlasy
Barvy na vlasy se dovážely z Německa, byl to většinou odbarvovač nebo se barvilo na černo. V 80.letech přišla i barva rezavá a byl i větší výběr.
Šampon: umělohmotném sáčku buďto březový nebo heřmánkový.
Značky vlasové kosmetiky: Taft a Lybar.

Dekorativka 
Sehnat černou tužku na oči byl prý velký problém. 
Obočí se barvilo ohořelou zápalkou. 
Jako řasenka a linky se používal krém na boty, který se poté odličoval vodou. 
Stíny byly mastné konzistence a měli omezené spektrum barev (modrá, zelená hnědá). 
Rtěnky se nosily výrazné a používaly se i jako tvářenka.

Já osobně jsem ráda, za to jak je to teď, nedokážu si totiž představit, jak si dělám třeba linku krémem na boty. Přiznejme si, že jsme v dnešní době zpohodlnění.

Je to sice jen v bodech, ale snad jste se něco málo dozvěděly a článek se vám líbil s pozdravem BM :)





8 komentářů:

  1. Teda jak si s tímhle dělali řasy, to tedy nevím :D

    OdpovědětVymazat
  2. no mě by to taky zajímalo, ale zatím jsem to nikde nenašla :), každopádně bych to ráda viděla na vlastní oči :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tak řasenka mě udivila a hlavně bych si tedy chtěla přečíst to "how to use" :-))) ... Jinak designy staré kosmetiky dýchají tajemnem, stejně jako doba, kdy ženy byly opravdové ženy.. :-)

    Hezký večer,
    Skills of Art

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ta řasenka mě bude udivovat pořád :) hlavně ty desingy vypadaj hrozně luxusně a máš pravdu, tenkrát to byly ženy krev a mlíko :)

      Vymazat
  4. a jaké boli tie ženy vtedy tiež pekné :) vieš čo by ma zaujímalo? či aj vtedy mali baby akné..?

    Pozyvam ta na DERMACOL giveaway, tu: http://www.biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/07/letna-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. podle mě měli určitě akné, ale asi né tolik jak teď, děkuji za pozvání :)

      Vymazat